Verzenden en Retourneren
Verzending
Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling verwerkt. Betaalde bestellingen geplaatst vóór 13h op een werkdag worden verzonden op dezelfde dag.
Als u na 13h, op een feestdag of in het weekend bestelt, wordt de bestelling verzonden op de volgende werkdag.
Bestellingen met bestemming Verenigd Koninkrijk worden 2 werkdagen na ontvangst van de betaling verzonden.
Het minimum bestelbedrag voor VK bestellingen is 150 GBP. Het omruilen van artikelen is niet mogelijk voor VK bestellingen, alleen een terugbetaling is mogelijk.
Houd er rekening mee dat de douane van het Verenigd Koninkrijk invoerrechten en inklaringskosten op leveringen uit de EU toepast. Meer informatie vindt u hier: https://www.gov.uk/goods-sent-from-abroad/tax-and-duty
Bestellingen voor een adres buiten de EU worden 2 werkdagen na ontvangst van de betaling verstuurd.
Klanten buiten de EU kunnen worden belast met invoerrechten en inklaringskosten. Neem contact op met de douane van het land van bestemming om te weten wat de importkosten zullen zijn voor uw bestelling.
Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u van de koerier een bevestigingsmail met de track-en traceercode. U kunt de status van uw pakket traceren met deze code op de website van de koeriersdienst.
De gemiddelde leveringstijden verschillen per land.
- Nederland, België en Duitsland: 1-3 werkdagen na verzending.
- Andere landen binnen de EU: 3-5 werkdagen na verzending.
- Landen buiten de EU: 5-10 werkdagen na verzending. Let op: wanneer het pakket aankomt bij uw lokale douane ontvangt u een bericht van de koerier om te betalen voor inklaring en import belasting. Na betaling zal het pakket worden vrijgegeven voor levering. Dit heeft gevolgen voor de levertijd.
Alle bovengenoemde levertijden zijn onderhevig aan verandering.
Onze bestellingen worden geleverd met DPD, GLS en koeriersdiensten zoals FedEx en UPS. Met de track & trace code die u ontvangt van de koerier, kunt u de status van uw bestelling controleren. Als u niet thuis bent wanneer de koerier aan uw deur staat, wordt u door de vervoerder op de hoogte gesteld van een tweede leveringspoging of met een instructie van waar u het pakket kunt ophalen.
Wij bieden gratis verzending naar Nederland, het Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland.
Verzendkosten worden in rekening gebracht voor pakketten naar alle overige landen. U kunt het exacte bedrag op de check-out pagina vinden wanneer u uw bestelling afrond. Deze kosten zijn gebaseerd op de huidige tarieven van de koeriersdiensten. Houd er rekening mee dat dit bedrag geen lokale invoerrechten en belastingen bevat.
Retourneren en Terugbetaling
In het geval dat er iets mis is met een item dat u hebt gekocht, laat het ons weten. Neem contact met ons op zodat we u kunnen informeren hoe verder te gaan.
Stuur een foto van de klacht naar webshop@r2.amsterdam en vermeld het ordernummer.
We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Nadat u een product hebt besteld, heeft u een bedenktijd van 30 dagen. De verzendkosten van retourzendingen zijn voor de koper.
1. Stuur ons een e-mail naar webshop@r2.amsterdam.
2. Vermeld de artikelcode + maat per artikel. Als u een item wilt omruilen (niet mogelijk voor UK), geeft u de artikelcode + maat van het gewenste omruilartikel aan.
3. Vul het formulier in dat bij uw bestelling zat.
4. Plaats het retourartikel met het ingevulde formulier in de doos.
5. Sluit de doos goed, zodat het niet kan openen tijdens het vervoer.
6. Verstuur het pakket met een koerier van uw keuze naar 1 van de onderstaande adressen. De verzendkosten van retourzendingen zijn voor de koper.
Retouradres voor EU-landen
R2 Amsterdam/Triple A Logistics
Industrieweg 1
1775 PV Middenmeer
Nederland
Retouradres voor niet-EU-landen
R2 Amsterdam
Sugar silo West 33
1165 MP Halfweg
Nederland
Na het registreren van de retour, heeft u nog 14 dagen om het pakket te versturen.
Na ontvangst van het geretourneerde product wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk terugbetaald, maar niet later dan 14 dagen. De restitutie zal worden gedaan via dezelfde betaalmethode die wordt gebruikt voor het plaatsen van de oorspronkelijke bestelling.
Als je producten van buiten de EU naar ons terugstuurt, kun je de invoerrechten en btw die je voor deze producten hebt betaald, terugvragen.
Elk land heeft zijn eigen douanedesk. Neem contact op met het douanekantoor in je land om de terugbetaling van invoerrechten en btw aan te vragen.
Link voor klanten in het VK: https://www.gov.uk/guidance/how-to-apply-for-a-repayment-of-import-duty-and-vat-if-youve-overpaid-c285#what-youll-need
Link voor klanten in de VS: https://www.cbp.gov/trade/automated/ach/refund#:~:text=CBP%20offers%20the%20opportunity%20to,directly%20into%20your%20bank%20account.
Als er meer dan 5 werkdagen zijn verstreken na ontvangst van je pakket in ons magazijn, neem dan contact met ons op via webshop@r2.amsterdam.
Omruilen
De snelste manier om ervoor te zorgen dat je het gewenste ruilartikel(en) ontvangt, is door een nieuwe bestelling te plaatsen voor het gewenste artikel en je huidige artikel retour te sturen.
Je kunt ook een omruiling aanvragen wanneer je ons op de hoogte brengt van je retour. Geef aan voor welk artikel je het huidige artikel wilt ruilen. Na ontvangst en verwerking van je retourzending in ons magazijn sturen we het ruilartikel op.
Het is niet mogelijk om een product te ruilen voor afleveradressen in het Verenigd Koninkrijk.