Verzenden en Retourneren

Verzending

Na ontvangst van de betaling wordt uw bestelling verwerkt. Betaalde bestellingen geplaatst vóór 13h op een werkdag worden verzonden op dezelfde dag.

Als u na 13h, op een feestdag of in het weekend bestelt, wordt de bestelling verzonden op de volgende werkdag.

Bestellingen met bestemming buiten de EU worden 2 werkdagen na ontvangst van de betaling verzonden.

Alle bestellingen met bestemming het Verenigd Koninkrijk, USA, Zwitserland en Canada zijn inclusief import/invoerkosten. Na het plaatsen van je bestelling op de webshop, volgen geen additionele kosten meer wanneer je pakket aankomt in het land van bestemming.

Het minimum bestelbedrag voor VK bestellingen is 135 GBP. Het omruilen van artikelen is niet mogelijk voor bestellingen naar het VK, alleen een terugbetaling is mogelijk.

Bestellingen voor een adres buiten de EU worden 2 werkdagen na ontvangst van de betaling verstuurd.

Klanten buiten de EU kunnen worden belast met lokale btw, invoerrechten of kosten die door de douane worden opgelegd. De koerier van uw pakket zal contact opnemen over de betaling van deze kosten.

Neem contact op met de douane van het land van bestemming om te weten wat de importkosten zullen zijn voor uw bestelling.

Alle heffingen en belastingen in het land van bestemming zijn voor rekening van de ontvanger.

Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u van de koerier een bevestigingsmail met de track-en traceercode. U kunt de status van uw pakket traceren met deze code op de website van de koeriersdienst.

De gemiddelde leveringstijden verschillen per land.

  • Nederland, België en Duitsland: 1-3 werkdagen na verzending.
  • Andere landen binnen de EU: 3-5 werkdagen na verzending.
  • Landen buiten de EU: 5-10 werkdagen na verzending. Let op: wanneer het pakket aankomt bij uw lokale douane ontvangt u een bericht van de koerier om te betalen voor inklaring en import belasting. Na betaling zal het pakket worden vrijgegeven voor levering. Dit heeft gevolgen voor de levertijd.

Alle bovengenoemde levertijden zijn onderhevig aan verandering.

Onze bestellingen worden geleverd met DPD, GLS en koeriersdiensten zoals FedEx en UPS. Met de track & trace code die u ontvangt van de koerier, kunt u de status van uw bestelling controleren. Als u niet thuis bent wanneer de koerier aan uw deur staat, wordt u door de vervoerder op de hoogte gesteld van een tweede leveringspoging of met een instructie van waar u het pakket kunt ophalen.

Wij bieden gratis verzending naar Nederland, het Verenigd Koninkrijk, België, Duitsland en Zwitserland.

Verzendkosten worden in rekening gebracht voor pakketten naar alle overige landen. U kunt het exacte bedrag op de check-out pagina vinden wanneer u uw bestelling afrond. Deze kosten zijn gebaseerd op de huidige tarieven van de koeriersdiensten.

Houd er rekening mee dat de verzendkosten geen lokale btw, invoerrechten en kosten bevat die door de lokale douane wordt opgelegd.

Retourneren en Terugbetaling

In het geval dat er iets mis is met een item dat u hebt gekocht, laat het ons weten. Neem contact met ons op zodat we u kunnen informeren hoe verder te gaan.

Stuur een foto van de klacht naar webshop@r2.amsterdam en vermeld het ordernummer.

We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Ga naar onze Retour Aanmelden pagina voor alle informatie over het retourneren van een product.

Onderstaand is niet van toepassing op orders met bestemming het Verenigd Koninkrijk, de USA, Zwitserland en Canada.

Als je producten van buiten de EU naar ons terugstuurt, kun je de invoerrechten en btw die je voor deze producten hebt betaald, terugvragen.

Elk land heeft zijn eigen douanedesk. Neem contact op met het douanekantoor in je land om de terugbetaling van invoerrechten en btw aan te vragen.

Na ontvangst van het geretourneerde product wordt het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald. De terugbetaling vindt plaats via dezelfde betaalmethode die voor de oorspronkelijke bestelling is gebruikt. Denk eraan dat het enige tijd kan duren voordat uw bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling heeft verwerkt.

Als er meer dan 5 werkdagen zijn verstreken na ontvangst van je pakket in ons magazijn, neem dan contact met ons op via webshop@r2.amsterdam.

Omruilen

In de portal, kan je kiezen of je het artikel wil omruilen voor een andere maat (indien beschikbaar). Wanneer je wilt ruilen voor een ander artikel, kan je kiezen voor de store credit optie. Met deze credit kan je een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop, met het artikel wat je graag wil ontvangen.

Let op dat voor het Verenigd Koningrijk, de waarde van de nieuwe bestelling of omruil minimaal 135 GBP moet zijn.